NAŠ SVET ZNANJA 2017-08-28T23:18:29+00:00

NAŠ SVET ZNANJA

Obrazovanje VS Školovanje – novo doba, nove potrebe, nova značenja

Živimo u dinamičnom svetu svestranih mogućnosti, lakog povezivanje sa drugima, nikad dostupnije razmene informacija i nikad brojnijih izvora znanja. Da li ste čuli za mlade inovatore, koji su vrhunskim naučnim veštinama ovladali putem Jutjuba? Oko nas vlada ekonomija deljenja, na račun ekonomije posedovanja. Više nije ključna sama informacija, već način na koji je obrađujemo i koristimo. To je okruženje neslućenih potencijala u kome možemo da ostvarimo sve ideje i ambicije, samo ako smo spremni da na pravi način zakoračimo u njega! A da li smo? Obrazovanje je kao pojam dobilo novo značenje i završetak škola nam ne nudi nikakvu garanciju da ćemo uspeti, postići ciljeve i biti zadovoljni na kraju dana… Ovaj tako zanimljiv svet rađa i večite studente, ideju da je znanje „dosadno“, jer je način na koji ga konzumiramo prevaziđen, čineći i školu „dosadnom“. Naš mozak sve brže upija veliku količinu informacija, čak i preko milijardu različitih podataka dnevno. On se prilagodio ubrzanom i dinamičnom vremenu gde ni jedan tekst na internetu nije dugačak a video ne traje duže od 10 minuta, gde radimo više stvari paralelno… a onda moramo da održimo pažnju dok satima sedimo nad knjigom i pokušavamo da savladamo sadržaje čija je upotrebna vrednost krajnje upitna. Ali dok se i sam obrazovni sistem ne prilagodi novom vremenu, potrebno je uraditi nešto za sebe, ako težimo putu uspeha. Odgovor je u neformalnom i kontinuiranom ličnom obrazovanju, u okviru koga postoje veštine kako da učimo na brz, efikasan i efektan način. Neke od njih su brže čitanje, mentalne mape i veštine pamćenja. One su trening mozga, razvijanje njegovih kompetencija i sposobnosti brže i kvalitetnije obrade informacija. Suština je da prvo sagledamo celinu, pa da je tek onda popunjavamo detaljima, bez obzira na oblast učenja… Kao i kod treninga tela, radi snage i vitalnosti, isto tako je moguće razvijati i mozak, uz prilagođavanje učenja načinu funkcionisanja moždanih ćelija. Ukoliko 2 do 3 puta brže, u odnosu na konvencionalno čitanje, pročitamo gradivo, sebi ga predstavimo deduktivno kroz crteže, umesto kroz apstraktne pojmove koji nemaju nikakvu vrednost za naše pamćenje, naučimo kako da koristimo asocijacije za prisećanje i pravilnu organizaciju, učenje postaje lako i zanimljivo, kao i bilo koja druga aktivnost u kojoj uživamo. Da li ste čuli za neke od sve popularnijih novih profesija, koje se ne uče u školi? Ivent menadžer, komjuniti menadžer, influenser, predviđač trendova…? Neformalno obrazovanje je itekako važno!